Det borde ligga en mataffär på väg hem från gymmet.

Innan jag gick upp i morse låg jag och filosoferade om hur skönt det vore med en morgonpromenad. Att med lite bra musik i öronen få varndra ut i den friska luften och samla energi inför dagen. Denna romantiserade bild grusades i samma sekund som jag tittade ut genom fönstret. Vädret bjöd på snöblandat regn och blåst. De stackars människorna som gick förbi hade sina paraplyer uppfällda, inte ovandför sig dock utan vid sidan om sig. Istället landade jag under en filt i soffan med mina ekonomiböcker.

Eftersom jag just nu lider av nån form av ångest hade jag inte ro att spendera hela dagen i soffan. Istället för att göra som jag brukar och dämpa min kära ångest med choklad, glass, godis eller nåt annat lika klyschigt bestämde jag mig för att göra nåt produktivt, gå till gymmet helt enkelt. Då jag styrketränade igår fick det bli kondition den här gången. Problemet var bara att varje gång jag tänkte tanken verkade snöandet tillta. Slutligen hade det lugnat sig så mycket att jag vågade mig utanför dörren. Då uppstod nästa problem, jag kommer vilja ha mat när jag kommer hem och det har jag ingen. Eftersom jag var ganska säker på att jag inte skulle vara sugen på att traska förbi mitt hem i jakt på mat efter träningen fick jag snällt traska iväg åt fel håll först sedan hemförbi mig igen och lämna av det innan jag kunde ta mig till gymmet.

Med tanke på vädret och att det faktiskt är fredag trodde jag att jag skulle vara ganska ensam på gymmet. Ack så fel jag hade, det var hur mycket folk som helst. Tydligen har folk i den här stan ingenting bättre för sig än att träna en fredagskväll. Upptäckte också ett annat fenomen. När jag kom dit var 8 av 10 solarier upptagna. Tror jag på alla tidigare gånger sett ett enda upptaget solarium. Kan det bero på snön kanske?

- Lotta


Kommentarer
Postat av: Patrik

Eftersom jag är lite svår så vill jag föreslå att det kanske borde ligga en mataffär på väg från gymmet

2008-11-01 @ 12:35:21
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jaja, jag kan ju inte ha rätt varje gång. Måste ju tänka lite på mitt bimborykte också.

2008-11-01 @ 14:22:44
URL: http://amatorerna.blogg.se/
Postat av: Patrik

Å du gör det så bra;-P

2008-11-01 @ 17:41:41
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0