En lektion i effektiv träning.

När jag var på gymmet senast (alltså i lördags) fick jag lära mig hur jag ska göra för att hinna med både att plugga och att träna. Ta med boken till gymmet helt enkelt och slå två flugor i en smäll! Att jag aldrig har tänkt på det förut. Nu vet jag i och för sig inte om tjejen jag såg pluggade eller om det var en skönlitterär bok hon läste, men läste gjorde hon i alla fall och det samtidigt som hon gick på löpbandet. Vårt gym har två typer av löpband, (vet inte vad eller om det är nån skillnad på dem för jag har aldrig använt dem) tjejen växlade i alla fall mellan dessa löpband med jämna mellanrum. Som sagt det kanske är stor skillnad på dem eller så var hon bara galet uttråkad kanske. Minst 10 000 steg om dagen sägs det att man bör gå men det sägs ju sällan nåt om hur så jag gissar att på ett löpband läsandes en bok är minst lika bra som nåt annat sätt.

-Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0